T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
DOĞANKENT İLÇE HALK KÜTÜPHANESİ
GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI:
Kütüphanenin İşlevi ve Görevleri : Kütüphaneler aşağıda belirtilen işlevleri yerine getirir:
1 · Yurttaşların bilgi edinme gereksinimlerini karşılar.
2· Yurttaşların bireysel ve yaşam boyu eğitim çabalarını destekler.
3· Başta çocuklar olmak üzere, hizmet verilen yöre halkında okuma kültürü ve kütüphane kullanma alışkanlığı yaratır ve güçlendirir.
4· Toplumun bilgi okur-yazarlığı becerisi kazanmasını ve geliştirmesini sağlar.
5 · Her düzeyde resmi eğitimi destekler.
6 · Çocuk ve gençlerin zihinsel yaratıcılıklarını geliştirmelerini destekler ve bu yönde fırsatlar sağlar.
7· Öncelikle bulunduğu yöre olmak üzere toplumun kültürel ve sosyo-ekonomik kalkınmasına destek sağlar.
8· Toplumda kültürel mirasa, sanata ve bilime karşı duyarlılık oluşturur ve bu bilincin geliştirilmesini sağlar.
9· Somut olmayan yerel kültür mirasının toplanması, düzenlenmesi, korunması, kullandırılması ve geleceğe aktarılmasına katkı sağlar ve sözlü geleneği destekler.
10· Kültürler arası diyalogu geliştirmeye katkı sağlar. Madde 8- Kütüphaneler aşağıda belirtilen temel görevleri yerine getirir:
11· Amacı doğrultusunda kütüphane materyali seçer, sağlar, kütüphanecilik teknik ve yöntemlerini kullanarak düzenler ve kullanıcıların hizmetine sunar.
12· Kullanıcılar tarafından aranan ancak kütüphanede bulunmayan materyali sağlar ya da kullanıcıları bu materyalin bulunduğu kütüphanelere yönlendirir.
13· Bulunduğu yörenin kültürel, sosyal, tarihi ve ekonomik yapısı ile ilgili yerel koleksiyon oluşturur ve hizmete sunar.
14· Yerel girişimcilere ve yerel ekonomik gruplara uygun hizmetler sağlar.
15 · Kütüphane materyalini kütüphane dışında kullanılmak üzere ödünç verir.
16· Kullanıcı rehberliği ve danışma hizmeti verir.
17· Gerçek ve tüzel kişiler tarafından kurulmuş veya kurulacak olan halka açık kütüphanelerin idari ve teknik iş ve işlemlerine rehberlik eder.
18· Tüm yaş grupları için sanatsal, bilimsel, eğitici ve kültürel etkinlikler düzenler; mevcut etkinliklere katılım ve destek sağlar.
19 · Kütüphane hizmetlerini geliştirmek ve yaygınlaştırmak amacıyla çevresindeki diğer kamu kurumları, yerel yönetimler, eğitim, öğretim, sanat-kültür, sivil toplum kuruluşları ve gönüllü kişilerle işbirliği yapar.
20· Yerleşik kütüphane hizmetinden yararlanamayan yerleşim birimlerine gezici kütüphane aracı ile hizmet götürür.
21· Engelli kullanıcılar, hasta, yaşlı ve eve bağımlı kişiler için uygun hizmetler sunar.
22· Toplumda cinsiyet eşitliğini desteklemek adına özellikle ev kadınlarına yönelik özel hizmetler sunar.
23· Derleme işlerini yürürlükteki Derleme Mevzuatı hükümlerine göre yürütür.
24· Yürürlükteki mevzuat doğrultusunda kütüphane hizmeti ile ilgili diğer görevleri yerine getirir.
KÜTÜPHANE BÖLÜMLERİ :
BİNA VE PERSONEL VE MEVCUT DURUMU : Doğankent İlçe Halk Kütüphanemizin İlçede kendi hizmet binası olmadığından Özel İdare Binasının giriş katıda 100 m2 lik alanda hizmet üretmektedir. Kütüphanemiz tek Kadrolu Personeli bulunmaktadır. Başkada personel yoktur.
Kütüphanemiz Koleksiyonları içinde demirbaşa kayıtlı 11007 adet Kitap bulunmaktadır. Kütüphanemize her yıl yaklaşış 30-40 adet civarında Süreli yayınlar gelmektedir. 5 adet bilgisayar, 3 adet yazıcı,fax ve barkod okuyucu bulunmaktadır.
(Kütüphane Açma-Kapatma İşlemleri ve Standartlar)
1-Kütüphaneler, Bakanlıkça gerekli görülen yerlerde veya İl Kültür ve Turizm Müdürlüklerinin teklifi üzerine Bakanlıkça açılır ve aynı yöntemle kapatılır. Açma işlemlerinde binanın kütüphane hizmetleri açısından amaç ve standartlara uygunluğu Kültür ve Turizm, Bayındırlık ve İskân, Sağlık ile İtfaiye Müdürlüklerinin verecekleri ayrı ayrı raporlarla tespit edilir. Kütüphane olarak açılması uygun görülen binanın kullanım hakkının veya mülkiyetinin Bakanlığa devredilmesi gerekmektedir.
2- Her il merkezinde bir il halk kütüphanesi müdürlüğü ile en az bir Çocuk Kütüphanesi; her ilçe ile Büyükşehir sisteminin uygulandığı yerleşim birimlerinde nüfusa bakılmaksızın bir ilçe halk kütüphanesi müdürlüğü kurulur. Nüfusu 50.000’nin üzerinde bulunan il ve ilçelerde, her 50.000 kişi için bir şube kütüphanesi kurulur. Nüfus yoğunluğu fazla olan yerlerde ise 100.000 kişiye kadar bir şube kütüphanesi kurulur. Nüfusu en az 3.000 olan yerleşim birimlerinde bir şube kütüphanesi kurulur.
3- Bakanlıkça yaptırılacak kütüphane binalarının alan büyüklüğü şube kütüphaneleri için en az 500 m2, merkez kütüphaneler için ise en az 1.200 m2 olmalıdır. Kütüphane binası, yerleşim bölgesinin merkezinde ya da en fazla 3 km uzaklıkta kolay ulaşılabilir bir yerde bulunmalıdır. Bakanlıkça yaptırılacak kütüphane binalarının yer seçiminde nüfusun en az 50.000 olması koşulu aranır. Uygulanacak proje seçiminde ise nüfus, iklim koşulları, yörenin tarihi ve mimari dokusu, eğitim ve gelişmişlik düzeyi dikkate alınır.
4- Kütüphane binaları, engelli kullanıcıların kütüphane hizmetlerden tam olarak yararlanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanır.
5- Toplumun değişik kesimleri tarafından kütüphanelere verilecek destek ve katkılar, kütüphanelerin kuruluş amaçları ile hizmet politikalarına uygun olması koşuluyla kabul edilir.
6-Çeşitli kurum ve kuruluşlara ait kütüphanelerin Bakanlığımıza devredilebilmesi için devredilecek kütüphanenin idari ve teknik tüm unsurlarının devir kapsamında olması şartı aranır. 7- Bir kütüphanenin hizmete açılabilmesi için gerekli olan kitap sayısı yerleşim yerinin nüfusu ölçü alınmak suretiyle belirlenir. Ancak kitap sayısı 5.000’in altında olamaz. Koleksiyonun en az üçte birini çocuk kitapları oluşturur. Ayrıca kütüphanede en az 10 süreli yayın ve en az 2 gazete bulundurulur. Derme toplam kitap sayısı, nüfusu 10.000’e kadar olan yerlerde 10.000; nüfusu 10.000 ile 50.000 arasında olan yerlerde 35.000; nüfusu 50.000 ile 250.000 arasında olan yerlerde 125.000; nüfusu 250.000 ile 500.000 arasında olan yerlerde 150.000; nüfusu 500.000’den fazla olan yerlerde 300.000 kitaptan oluşur.
8-Kütüphane personeli bireyin bilgi erişim hakkını, hiçbir ayrım gözetmeksizin toplumun tüm bireyleri için savunur ve düşün ve sanat ürünlerine yönelik sansüre karşı çıkar. Kullanıcıların yaptığı araştırmaların, ödünç aldığı ve/veya yararlandıkları bilgi kaynaklarının neler olduğunun gizliliğini garanti eder, onların kişisel bilgilerini yasal gereklilik dışında kimseyle paylaşmaz.
9- Her il ve ilçe halk kütüphanesinde 1 müdür ile en az 1 müdür yardımcısı bulunur. Her kütüphanede en az bir kütüphaneci bulunur. Kütüphanede görevlendirilecek kütüphaneci sayısı toplam personel sayısının 1/3'ü oranında olmalıdır. Her il halk kütüphanesinde en az 1 teknisyen, 1 kaloriferci ve 1 ambar memuru, eğer araç varsa 1 şoför bulunur.
10- Nüfusu 10.000’e kadar olan yerlerdeki şube halk kütüphaneleri için 1 memur, 1 hizmetli; nüfusu 10.000’den fazla olan yerleşim birimlerindeki şube halk kütüphaneler için ise her 10.000 kişi için 1 kütüphaneci, 2 memur, 1 hizmetli görevlendirilir.
11- Yerel yönetimlerle işbirliği sonucu açılan kütüphanelerde, Bakanlıkça personel atanıncaya kadar, yerel yönetimler tarafından tam zamanlı çalışan en az ortaöğretim mezunu bir personel görevlendirilir.
12- Kütüphanelerde göreve yeni başlayan personele, Bakanlıkça merkezi olarak verilecek temel ve hazırlayıcı hizmet içi eğitimin yanı sıra, en yakın İl Halk Kütüphanesi Müdürlüğü’nde en az on iş günü mesleki eğitim verilir.
13- Kütüphane yönetimi gerekli gördüğü durumlarda, gönüllü olarak çalışmak isteyen kişilerden de yararlanabilir.
14– Kütüphaneci; Müdür ve Müdür Yardımcısından sonra kütüphanenin yetkili ve sorumlu personelidir. Kütüphane hizmetlerine ilişkin bilimsel ve teknik iş ve işlemleri yürütür. Ayrıca kütüphanecilik alanındaki mesleki gelişmeleri izler ve bunların hizmetlere yansıtılması konusunda öncülük eder.
17- Kütüphanede görev yapan diğer personel, idarece verilen iş ve işlemleri kadrolarına uygun biçimde yapar.
18- Üniversitelerin Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinde öğrenim gören öğrenciler Müdürlük olan ve kütüphanecisi bulunan kütüphanelerde staj eğitimi yapabilirler.
İLETİŞİM: Doğankent İlçe Halk Kütüphanesi. Sadaklı Mahallesi -Hükümet Caddesi No:9 DOĞANKENT/GİRESUN
Telefon:0 (454) 471 58 67- Fax: 0 (454) 471 58 67
Mail: kutuphane2808@kultur.gov.tr