• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Giresun

Valilikler

T.C. Doğankent Kaymakamlığı
T.C. Doğankent Kaymakamlığı
T.C. Doğankent Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Mevzuat
  • DOĞANKENT
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
29
Mayıs2022
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus Müdürlüğü
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Mevzuat
      • İmza Yetkileri Yönergesi
  • DOĞANKENT
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Müftülüğü
      • İlçe Özel İdare Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM
HİZMETLERİMİZ
  • Hizmet Birimleri
    • İlçe Müftülüğü
    • İlçe Özel İdare Müdürlüğü
    • İlçe Tapu Müdürlüğü
    • İlçe Halk Kütüphanesi
  • Kamu Hizmet Standartları

İlçe Halk Kütüphanesi

       DOĞANKENT    İLÇE     HALK    KÜTÜPHANESİ

 

GÖREV  YETKİ  VE  SORUMLULUKLARI:

 Kütüphanenin İşlevi ve Görevleri : Kütüphaneler aşağıda belirtilen işlevleri yerine getirir:

1 · Yurttaşların bilgi edinme gereksinimlerini karşılar.

2· Yurttaşların bireysel ve yaşam boyu eğitim çabalarını destekler.

3· Başta çocuklar olmak üzere, hizmet verilen yöre halkında okuma kültürü ve kütüphane kullanma alışkanlığı yaratır ve güçlendirir.

4· Toplumun bilgi okur-yazarlığı becerisi kazanmasını ve geliştirmesini sağlar.

5 · Her düzeyde resmi eğitimi destekler.

6 · Çocuk ve gençlerin zihinsel yaratıcılıklarını geliştirmelerini destekler ve bu yönde fırsatlar sağlar.

7· Öncelikle bulunduğu yöre olmak üzere toplumun kültürel ve sosyo-ekonomik kalkınmasına destek sağlar.

8· Toplumda kültürel mirasa, sanata ve bilime karşı duyarlılık oluşturur ve bu bilincin geliştirilmesini sağlar.

9· Somut olmayan yerel kültür mirasının toplanması, düzenlenmesi, korunması, kullandırılması ve geleceğe aktarılmasına katkı sağlar ve sözlü geleneği destekler.

10· Kültürler arası diyalogu geliştirmeye katkı sağlar. Madde 8- Kütüphaneler aşağıda belirtilen temel görevleri yerine getirir:

11· Amacı doğrultusunda kütüphane materyali seçer, sağlar, kütüphanecilik teknik ve yöntemlerini kullanarak düzenler ve kullanıcıların hizmetine sunar.

12· Kullanıcılar tarafından aranan ancak kütüphanede bulunmayan materyali sağlar ya da kullanıcıları bu materyalin bulunduğu kütüphanelere yönlendirir.

13· Bulunduğu yörenin kültürel, sosyal, tarihi ve ekonomik yapısı ile ilgili yerel koleksiyon oluşturur ve hizmete sunar.

14· Yerel girişimcilere ve yerel ekonomik gruplara uygun hizmetler sağlar.

15 · Kütüphane materyalini kütüphane dışında kullanılmak üzere ödünç verir.

16· Kullanıcı rehberliği ve danışma hizmeti verir.

17· Gerçek ve tüzel kişiler tarafından kurulmuş veya kurulacak olan halka açık kütüphanelerin idari ve teknik iş ve işlemlerine rehberlik eder.

18· Tüm yaş grupları için sanatsal, bilimsel, eğitici ve kültürel etkinlikler düzenler; mevcut etkinliklere katılım ve destek sağlar.

19 · Kütüphane hizmetlerini geliştirmek ve yaygınlaştırmak amacıyla çevresindeki diğer kamu kurumları, yerel yönetimler, eğitim, öğretim, sanat-kültür, sivil toplum kuruluşları ve gönüllü kişilerle işbirliği yapar.

20· Yerleşik kütüphane hizmetinden yararlanamayan yerleşim birimlerine gezici kütüphane aracı ile hizmet götürür.

21· Engelli kullanıcılar, hasta, yaşlı ve eve bağımlı kişiler için uygun hizmetler sunar.

22· Toplumda cinsiyet eşitliğini desteklemek adına özellikle ev kadınlarına yönelik özel hizmetler sunar.

23· Derleme işlerini yürürlükteki Derleme Mevzuatı hükümlerine göre yürütür.

24· Yürürlükteki mevzuat doğrultusunda kütüphane hizmeti ile ilgili diğer görevleri yerine getirir.

KÜTÜPHANE  BÖLÜMLERİ :

  1. İdari işler Bölümü
  2. Ödünç verme Bölümü
  3. Teknik işlemler Bölümü
  4. Bilgisayar Bölümü
  5. Kitap okuma-Kütüphane veya Kendi materyalinden faydalanma (Ders Çalışma vb.) için Bölümü.

BİNA VE PERSONEL VE MEVCUT DURUMU :  Doğankent İlçe Halk Kütüphanemizin İlçede kendi hizmet binası olmadığından Özel İdare Binasının giriş katıda 100 m2 lik alanda hizmet üretmektedir. Kütüphanemiz tek Kadrolu Personeli bulunmaktadır. Başkada personel yoktur.

Kütüphanemiz Koleksiyonları içinde demirbaşa kayıtlı 11007 adet Kitap bulunmaktadır. Kütüphanemize her yıl yaklaşış 30-40 adet civarında Süreli yayınlar gelmektedir. 5 adet bilgisayar, 3 adet yazıcı,fax ve barkod okuyucu bulunmaktadır.

 

(Kütüphane Açma-Kapatma İşlemleri ve Standartlar)

1-Kütüphaneler, Bakanlıkça gerekli görülen yerlerde veya İl Kültür ve Turizm Müdürlüklerinin teklifi üzerine Bakanlıkça açılır ve aynı yöntemle kapatılır. Açma işlemlerinde binanın kütüphane hizmetleri açısından amaç ve standartlara uygunluğu Kültür ve Turizm, Bayındırlık ve İskân, Sağlık ile İtfaiye Müdürlüklerinin verecekleri ayrı ayrı raporlarla tespit edilir. Kütüphane olarak açılması uygun görülen binanın kullanım hakkının veya mülkiyetinin Bakanlığa devredilmesi gerekmektedir.

2- Her il merkezinde bir il halk kütüphanesi müdürlüğü ile en az bir Çocuk Kütüphanesi; her ilçe ile Büyükşehir sisteminin uygulandığı yerleşim birimlerinde nüfusa bakılmaksızın bir ilçe halk kütüphanesi müdürlüğü kurulur. Nüfusu 50.000’nin üzerinde bulunan il ve ilçelerde, her 50.000 kişi için bir şube kütüphanesi kurulur. Nüfus yoğunluğu fazla olan yerlerde ise 100.000 kişiye kadar bir şube kütüphanesi kurulur. Nüfusu en az 3.000 olan yerleşim birimlerinde bir şube kütüphanesi kurulur.

3- Bakanlıkça yaptırılacak kütüphane binalarının alan büyüklüğü şube kütüphaneleri için en az 500 m2, merkez kütüphaneler için ise en az 1.200 m2 olmalıdır. Kütüphane binası, yerleşim bölgesinin merkezinde ya da en fazla 3 km uzaklıkta kolay ulaşılabilir bir yerde bulunmalıdır. Bakanlıkça yaptırılacak kütüphane binalarının yer seçiminde nüfusun en az 50.000 olması koşulu aranır. Uygulanacak proje seçiminde ise nüfus, iklim koşulları, yörenin tarihi ve mimari dokusu, eğitim ve gelişmişlik düzeyi dikkate alınır.

4- Kütüphane binaları, engelli kullanıcıların kütüphane hizmetlerden tam olarak yararlanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanır.

5- Toplumun değişik kesimleri tarafından kütüphanelere verilecek destek ve katkılar, kütüphanelerin kuruluş amaçları ile hizmet politikalarına uygun olması koşuluyla kabul edilir.

6-Çeşitli kurum ve kuruluşlara ait kütüphanelerin Bakanlığımıza devredilebilmesi için devredilecek kütüphanenin idari ve teknik tüm unsurlarının devir kapsamında olması şartı aranır. 7- Bir kütüphanenin hizmete açılabilmesi için gerekli olan kitap sayısı yerleşim yerinin nüfusu ölçü alınmak suretiyle belirlenir. Ancak kitap sayısı 5.000’in altında olamaz. Koleksiyonun en az üçte birini çocuk kitapları oluşturur. Ayrıca kütüphanede en az 10 süreli yayın ve en az 2 gazete bulundurulur. Derme toplam kitap sayısı, nüfusu 10.000’e kadar olan yerlerde 10.000; nüfusu 10.000 ile 50.000 arasında olan yerlerde 35.000; nüfusu 50.000 ile 250.000 arasında olan yerlerde 125.000; nüfusu 250.000 ile 500.000 arasında olan yerlerde 150.000; nüfusu 500.000’den fazla olan yerlerde 300.000 kitaptan oluşur.

8-Kütüphane personeli bireyin bilgi erişim hakkını, hiçbir ayrım gözetmeksizin toplumun tüm bireyleri için savunur ve düşün ve sanat ürünlerine yönelik sansüre karşı çıkar. Kullanıcıların yaptığı araştırmaların, ödünç aldığı ve/veya yararlandıkları bilgi kaynaklarının neler olduğunun gizliliğini garanti eder, onların kişisel bilgilerini yasal gereklilik dışında kimseyle paylaşmaz.

9- Her il ve ilçe halk kütüphanesinde 1 müdür ile en az 1 müdür yardımcısı bulunur. Her kütüphanede en az bir kütüphaneci bulunur. Kütüphanede görevlendirilecek kütüphaneci sayısı toplam personel sayısının 1/3'ü oranında olmalıdır. Her il halk kütüphanesinde en az 1 teknisyen, 1 kaloriferci ve 1 ambar memuru, eğer araç varsa 1 şoför bulunur.

10- Nüfusu 10.000’e kadar olan yerlerdeki şube halk kütüphaneleri için 1 memur, 1 hizmetli; nüfusu 10.000’den fazla olan yerleşim birimlerindeki şube halk kütüphaneler için ise her 10.000 kişi için 1 kütüphaneci, 2 memur, 1 hizmetli görevlendirilir.

11- Yerel yönetimlerle işbirliği sonucu açılan kütüphanelerde, Bakanlıkça personel atanıncaya kadar, yerel yönetimler tarafından tam zamanlı çalışan en az ortaöğretim mezunu bir personel görevlendirilir.

12- Kütüphanelerde göreve yeni başlayan personele, Bakanlıkça merkezi olarak verilecek temel ve hazırlayıcı hizmet içi eğitimin yanı sıra, en yakın İl Halk Kütüphanesi Müdürlüğü’nde en az on iş günü mesleki eğitim verilir.

13- Kütüphane yönetimi gerekli gördüğü durumlarda, gönüllü olarak çalışmak isteyen kişilerden de yararlanabilir. 

14– Kütüphaneci; Müdür ve Müdür Yardımcısından sonra kütüphanenin yetkili ve sorumlu personelidir. Kütüphane hizmetlerine ilişkin bilimsel ve teknik iş ve işlemleri yürütür. Ayrıca kütüphanecilik alanındaki mesleki gelişmeleri izler ve bunların hizmetlere yansıtılması konusunda öncülük eder.

17- Kütüphanede görev yapan diğer personel, idarece verilen iş ve işlemleri kadrolarına uygun biçimde yapar.

18- Üniversitelerin Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinde öğrenim gören öğrenciler Müdürlük olan ve kütüphanecisi bulunan kütüphanelerde staj eğitimi yapabilirler.

 

İLETİŞİM: Doğankent İlçe Halk Kütüphanesi. Sadaklı Mahallesi -Hükümet Caddesi No:9 DOĞANKENT/GİRESUN 

Telefon:0 (454) 471 58 67- Fax: 0 (454) 471 58 67

Mail: kutuphane2808@kultur.gov.tr

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi Gazete
  • Kullanım ve Gizlilik
Sadaklı Mahallesi Hükümet Sokak No:7 Doğankent/GİRESUN
0(454)471 52 52