T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
DOĞANKENT TAPU MÜDÜRLÜĞÜNÜN 2014 YILI İLK ALTI AYLIK BRİFİNGİ
1.KURULUŞUN GENEL TANIMI
a) Görevleri :
İlçemiz Tapu Müdürlüğü 01.08.1991 yılında kurularak hizmet vermeye başlamıştır.
Mülkiyete ilşkin Satış,bağış,ölünceye kadar bakma akdi,taksim,ipotek,İrtifak Hakkı Tesisi,Kat İrtifakı,Kat Mülkiyeti, Vb.Akaitli işlemler;Mirasın İntikali,Taşınmazı Ayırma (İfraz),Birleştirme (Tevhid),Cins Değişikliği,İmar Uygulamaları Vb.Akitsiz işlemler gerçekleştirilmekte,Ayrıca Vatandaşlarımızın ve Mahkeme,İcra Müdürlükleri ile Tarım Müdürlükleri başta olmak üzere bir çok yatırımcı kurum ve kuruluşun belge ve bilgi taleplerinin karşılanması ile Taşınmaz mallarla ilgili Akitlerle her türlü tescil işlerinin yapılmasını,Hazinenin sorumluluğu altındaki Tapu Sicillerinin düzenlen bir şekilde tutulmasını,Siciller üzerinde değişikliklerin takibini,denetlenmesini,sicil ve belgelerin korunmasını,ilgili mevzuata uygun olarak sağlamak.
b) Teşkilat Yapısı :
Müdürlüğümüz ;Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü, Trabzon Tapu ve Kadastro IX.Bölge Müdürlüğüne bağlı bir ilçe Taşra kuruluşudur.
c) Kadro ve Personel Durumu :
Kurumumuzda 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunun 4/A maddesine tabi, Eğitim durumu 1 Adedi Lisans ve 1 Adedi Lise Mezunu olarak Toplam (2) Adet Bilgisayar İşletmeni Unvanlı personel bulunmakta ve aktif görevde olan 2 personelden 1 Adedi Tapu Müdür Vekili olarak görev yapmaktadır.
S.No
|
Adı ve Soyadı |
Ünvanı |
Derece/Kademesi |
01 |
Cengiz SelçukEFE |
Tapu Müdür V. (Bilgisayar İşletmeni) |
3/2 |
02 |
Muhammet YAHŞİ
|
Bilgisayar İşletmeni |
7/1 |
d) Bina,Lojman,Diğer Sosyal ve Yardımcı Tesisler Durumu:
Kurumumuz Sadaklı Mahallesi Hükümet caddesi No:7/5 Adresinde mukim Mülkiyeti Doğankent malmüdürlüğüne ait binanın 5.katında 1 Adet Arşiv:15,29 m2+1 Adet Oda (Servis+Müdür odası Birleşik) :28,58 m2+1 Adet oda:15,79 m2+1 Adet Oda:14,56 m2+1 Adet Oda:30,35 m2+Ortak Alan:16,80 m2 ile Toplam Kullanım Alanı:121,37 m2 lik bir alanda yıllık kira karşılığı hizmet vermektedir.
İdaremize ait lojman,diğer Sosyal ve Yardımcı tesisler bulunmamaktadır.
e) Araç-Makine Parkı ve Techizat Durumu :
Müdürlüğümüze ait veya tahsisli herhangi bir türden Araç-Makine Parkı ve Techizat bulunmamaktadır.
2.İLK ALTI AY İÇİNDE YAPILAN BAŞLICA ÇALIŞMALAR:
İşlemin Adı |
İşlem Sayısı |
Döner Sermaye |
Tapu Harcı |
Damga Vergisi |
Toplam |
Tapu Senedi (SPK Lis.Firmalara) |
9 |
109,80 |
0 |
0 |
109,80 |
Belediye ve Mücavir Alanlarda Cins Değişik |
2 |
73,00 |
0 |
0 |
73,00 |
Diğer Cins Değişiklikleri |
3 |
109,50 |
243,90 |
0 |
353,40 |
Elbirliği Mülkiyenin Sona Erdirilmesi |
2 |
73,00 |
162,60 |
0 |
235,60 |
Ferdileşme |
2 |
307,00 |
5.413,58 |
0 |
5.720,58 |
İfraz İşlemi (TSM) |
1 |
36,50 |
316,06 |
0 |
352,56 |
İntikal |
15 |
548,50 |
0 |
0 |
548,50 |
İpotek Terkini |
4 |
0 |
87,50 |
0 |
87,50 |
İpotek Tesisi |
14 |
431,70 |
33,00 |
0 |
464,70 |
Kat Mülkiyeti Tesisi |
2 |
307,00 |
0 |
0 |
307,00 |
Kişi Kimlik Bilgilerinin Düzeltilmesi(Hisse) |
1 |
36,50 |
81,30 |
0 |
117,80 |
Muhdesatın Terkini(Hak Sahibin Talebi ile) |
1 |
0 |
17,50 |
0 |
17,50 |
Mülkiyet ve Hisse Oranlarının Düzeltilmesi |
5 |
182,50 |
406,50 |
0 |
589,00 |
Satış |
52 |
2.209,80 |
40.064,52 |
0 |
42.274,32 |
Satış Suretiyle Pay Temliki |
1 |
37,50 |
409,18 |
0 |
446,68 |
Satış ve İpotek |
2 |
148,00 |
3.991,20 |
0 |
4.139,20 |
Tapu Kaydı (Taşınmaz) |
1 |
11,40 |
0 |
0 |
11,40 |
Tevhit İşlemi (TSM) |
1 |
36,50 |
512,10 |
0 |
548,60 |
Yapılı İken Yapısız Hale Gelme |
1 |
36,50 |
81,30 |
0 |
117,80 |
Yüzölçümünün/Arsa Payının Düzeltilmesi |
2 |
73,00 |
162,60 |
0 |
235,60 |
Genel Toplam |
121,00 |
4.767,70 |
51.982,84 |
0 |
56.750,54 |
Yevmiye Sayısı |
Başvurulu İşlem Sayısı |
Harca Esas Olan Matrah |
Tahsil Ettirilen Harç Miktarı
|
Tahsil Ettirilen Döner Sermaye Miktarı |
234
|
256 |
3.026.341,00 |
51.982,84 |
4.767,70 |
a) T.C.KİMLİK NUMARASI VERİ GİRİŞLERİ VE GÜNCELLEME ÇALIŞMA PLANI
Müdürlük Adı |
Toplam Malik Sayısı |
T.C.Nolu Kayıt Sayısı |
T.C.Nosuz Kayıt Sayısı |
T.C.Kimlik Oranı |
Güncellemeyi Bekleyen Kayıt Sayısı |
Güncellenemeyen Kayıt Sayısı |
DOĞANKENT
|
37886 |
37883 |
3 |
% 99,99 |
3 |
3 |
b) YETKİ ALANI İÇİNDE TESİS KADASTRO FAALİYETLERİ:
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü İhaleli Kadastro sonucu sorumluluğu Tokat Kadastro Müdürlüğüne ait olarak 2008 Yılında Müdürlüğümüze ait Yeki alanı içinde 3 mahalle ve 9 köydeki tüm Kadastro çalışmaları tamamlanarak 1.Bilgilendirme 15 günlük Askı ve 2. 30 Günlük Kesinleştirme Askılarından sonra en son 22.07.2010 tarihinde Tapu Kütükleri aşağıda şekilde müdürlüğümüze teslimleri yapılarak veri girişleri Bilgisayar ortamına aktarılarak Kadastro çalışmaları ilçemizde tamamen bitmiştir.
İlçemizde Kadastro görecek mahalle ve köy bulunmamaktadır.
2011 Yılı içinde Mahalli İdareler Yönetmeliğine göre;
*Süttaşı Mahallesi İki kısma ayrılarak Yeşiltepe Mahallesi adı altında yeni bir mahalle oluşturulmuştur.
*Merkez Mahallesi İki kısma ayrılarak Yeni Mahalle adı altında yeni bir mahalle oluşturulmuştur.
Böylece Müdürlüğümüzün Faaliyet alanı 9 Köy 5 Mahalle olarak teşekkül etmiştir.
Buna Göre;
c) MAHALLE ADA-PARSEL CETVELİ
Mahalle/Köy |
Birim |
Kütük |
|
Parsel |
|
BB sayısı |
|
|
AT |
KM/Kİ |
AT |
KM/Kİ |
|
ÇATAK KÖYÜ |
|
29 |
|
2815 |
|
|
ÇATALAĞAÇ KÖYÜ |
|
20 |
|
1929 |
|
|
DOYMUŞ KÖYÜ |
|
10 |
|
980 |
|
|
GÜDÜL KÖYÜ |
|
10 |
|
970 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GÜVENLİK KÖYÜ |
|
16 |
|
1680 |
|
|
KOZKÖY KÖYÜ |
|
18 |
|
1750 |
|
|
MERKEZ MAHALLE |
|
11 |
6 |
745 |
25 |
487 |
OYRACA KÖYÜ |
|
9 |
|
900 |
|
|
SADAKLI MAHALLE |
|
7 |
1 |
658 |
1 |
3 |
SÖĞÜTAĞZI KÖYÜ |
|
18 |
|
1800 |
|
|
SÜTTAŞI MAHALLE |
|
33 |
|
1991 |
|
|
YENİKÖY KÖYÜ |
|
3 |
|
291 |
|
|
YEŞİLTEPE MAHALLESİ |
|
10 |
|
964 |
|
|
YENİMAHALLE |
|
6 |
|
515 |
|
|
TOPLAM |
|
200 |
7 |
17988 |
26 |
490 |
Toplam Kadastro Parsel Sayısı:17988
3-İHTİYAÇ VE SORUNLAR :
Müdürlüğümüzün hizmet verdiği yerleşke alanı; Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünce Tip Proje kapsamında (Başvuru Salonu+Müdür Odası+Servis+Compact Arşi) Tadilat- Bakım ve Onarım programına alınmış Temmuz-2014 ayı içinde çalışmalara başlanılacaktır.
Müdürlüğümüzde şu an itibari ile Fiziki Mekan haricinde Bilişim Teknoloji türünden herhangi bir Malzeme eksiği bulunmamakla beraber daire temzilik işlerinin yürümü görevlisi personel olmadığından idaremiz çalışan memurları tarafından haftalık olarak yapılmakta olup hizmet alımı yöntemi ile temzilik işleri ve yardımcı hizmetler türünden bir personele ihtiyacımız bulunmaktadır.
4-ÖNERİLER :
Bilgisayarlar ve buna bağlı teknik alt yapının gelişen teknolojiye bağlı olarak sürekli yenilenme işlerinin sağlıklı yürütülmesi ile yeni Hükümet Konağı yapımı esnasında Tapu Müdürlüğümüzün ihtiyaçlarına yönelik olarak yer tahsislerinin sağlanmasını hususunu;
İLETİŞİM: Doğankent İlçeTapu Müdürlüğü. Sadaklı Mahallesi Hükümet Caddesi -Kaymakamlık No:7/5- DOĞANKENT/GİRESUN Telefon:(0454)280 1020-Fax: (0454)4715385